Op 30 mei 2013 zijn de beste bedrijfsfilms bekroond met een award op het Festival van de Bedrijfsfilm in Kinepolis Antwerpen. Het Festival werd voor de 14de  keer georganiseerd door negen laatstejaarsstudenten Communicatiemanagement aan de Artesis Plantijn Hogeschool in Antwerpen in samenwerking met Kanaal Z en Kinepolis. Uit deze editie kunnen we concluderen dat de animatiefilm een nieuwe trend is binnen het genre bedrijfsfilm.

 

Winnaars

In de categorie Training ging Electrabel aan de haal met een award voor haar inzending “Energy Save – Sluimerverbruik”, geproduceerd door Instruxion. Met de film “Jij bent er voor onze klanten”, geproduceerd door het communicatiebureau Insilencio, sleepte AG Insurance een award in de wacht in de categorie Employer Branding. In de categorieCorporate Image kwam The Brussels Airport Company als winnaar uit de bus, deze film werd geproduceerd door het communicatiebureau Mosquito Brands & Proms nv. Het productiehuis Sputnik Media produceerde maar liefst drie winnende films in drie verschillende categorieën. In de categorie Corporate Image (non-profit) voor  Ie-net getiteld “Ie-net inspired by engineers”. Voor de bedrijfsfilm “CroFun” voor het bedrijf CroFun in de categorie Product/Process. En ten slotte voor de Stad Antwerpen met de film “Antwerpen autovrij 2012” in de categorie Event.

De leden van de BViC, de Belgische Vereniging voor Interne Communicatie, konden via de website stemmen op hun favoriete bedrijfsfilm in de categorieën Employer Branding enTraining. Als winnaar kwam opnieuw AG Insurance naar voren, geproduceerd door Insilencio.

 

Editie 2013

Dit jaar waren er maar liefst 145 inzendingen, een absoluut record voor het Festival. De professionele jury bestaande uit Alex Coene (Kanaal Z), Lieven Debrauwer (juryvoorzitter en regisseur), Carl Lenaerts (Kinepolis), Luc Pauwels (hoogleraar Communicatiewetenschappen), Frédéric Petit (Infrabel), Guy Thys (cineast) en Mieke Verelst (BBC) boog zich over het recordaantal inzendingen. De jury had op voorhand geen weet van welk productiehuis bij welk bedrijf hoorde. De films werden beoordeeld op drie aspecten: originaliteit, technische kwaliteit en boodschap.

 

www.festivalvandebedrijfsfilm.be

contact@festivalvandebedrijfsfilm.be